Cari Blog Ini

Khamis, 21 Januari 2010

Dua nahas angkara lori pasir pancit



BUKIT BERUNTUNG: Seorang penunggang cedera parah selepas motosikal ditungganginya merempuh sebuah lori di Kilometer 427 Lebuhraya Utara-Selatan arah utara berdekatan Plaza Tol Bukit Beruntung di sini, malam kelmarin

Pemandu lori berkenaan, Kamaruzaman Ahmad, 36, berkata lori dipandunya tiba-tiba bocor menyebabkan dia menggunakan laluan paling kiri sebelum tiba-tiba dirempuh sebuah lori membawa muatan barangan runcit.

Katanya, ketika sedang memeriksa kejadian itu, tiba-tiba sebuah motosikal ditunggang seorang lelaki merempuh belakang sebuah lori yang sebelum itu merempuh lorinya.

Menurutnya, selepas melihat penunggang itu terjatuh dan cedera parah, dia nekad mengambil langkah keselamatan dengan melambai kepada pemandu lain agar tidak melanggar mangsa yang ketika itu tercampak ke laluan paling kanan lebuh raya.

Katanya, mangsa dihantar ke Hospital Sungai Buloh (HSB) untuk rawatan lanjut.

Sementara itu, pemandu sebuah lagi lori, Yap Guan Teh, 51, berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan dari Ipoh ke Kuala Lumpur membawa muatan barangan untuk dihantar kepada pelanggan.

Katanya, dia tidak menyedari ada lori yang dipandu perlahan tanpa isyarat kecemasan di selekoh yang gelap itu. “Saya cuba elak lori pasir itu dan mahu ke lorong tengah, tetapi tidak gagal kerana banyak kenderaan laju mengekori di belakang. “Lori saya remuk di hadapan dan sebelah pintu kiri, namun saya bersyukur kerana tidak cedera,” katanya. Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya