Cari Blog Ini

Ahad, 10 Januari 2010

Gereja Good Shepherd Lutheran di PJ - Sumbangan bukti kerajaan ikhlas




NAJIB (tengah) bersama beberapa orang menteri Kabinet melawat Gereja Metro Tabernacle yang terbakar di Desa Melawati, Kuala Lumpur semalam. Gambar kecil, polis memeriksa bangunan Gereja Good Shepherd Lutheran yang didakwa dibaling molotov cocktail di Petaling Jaya, semalam




KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam mengumumkan geran bantuan sebanyak RM500,000 kepada Gereja Metro Tabernacle di Desa Melati bagi membina semula gereja itu di tempat lain.
Jelas beliau, usaha tersebut merupakan bukti sokongan dan tanda keikhlasan kerajaan menangani insiden kebakaran gereja.
“Saya mengumumkan peruntukan sebanyak RM500,000 supaya mereka dapat membangunkan sebuah gereja di tempat yang lain, tempat yang baru untuk menjalankan urusan ibadat dan pentadbiran.
“Ini merupakan sokongan daripada kerajaan dan tanda keikhlasan kerajaan dan semua pihak diharap bertenang kerana kerajaan amat komited untuk jaga keadaan harmoni dan hubungan baik antara kaum dan agama di dalam negara ini,” katanya selepas melawat gereja dua tingkat yang hangus terbakar dipercayai selepas dibaling dengan bom petrol awal pagi kelmarin.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya