Cari Blog Ini

Ahad, 21 Februari 2010

Remaja maut dihempap jentolak

IBU mangsa, Esam Eddie (tengah) ditemani saudara-mara berada di sisi mayat Mohamad Aiman yang dihempap jentolak di Kampung Sungai Jernih, Alor Gajah semalam. 


ALOR GAJAH – Sifat aktif seorang remaja, Mohamad Aiman Mohd. Darus, 14, untuk mencuba sesuatu yang luar biasa dengan menaiki sebuah jentolak membawa padah apabila dia menemui ajal akibat dihempap kenderaan itu semalam.

Dalam kejadian pada pukul 11 pagi di kawasan sawah Kampung Sungai Jernih, Lubok Cina di sini itu, jentolak seberat kira-kira lapan tan yang dinaiki Mohamad Aiman ketika sedang beroperasi itu tiba-tiba tumbang lalu menghempap dirinya.

Sebelum kejadian ngeri itu, Mohamad Aiman yang merupakan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Lubok Cina bersama dua lagi rakannya bermain di kawasan sawah berdekatan jentolak tersebut.

Ketika itu, pemandu jentolak berkenaan dikatakan tidak berada di atas kenderaan terbabit tetapi enjinnya hidup kerana pemandu terbabit dikatakan berhenti seketika selepas kerja-kerja penanaman semula padi di kawasan itu.

Jurucakap polis memberitahu, pada ketika itulah Mohamad Aiman bersama seorang lagi rakannya, Mohd. Izwan Mustafa, 10, tiba-tiba bertindak menaiki jentolak terbabit dan duduk di tempat pemandu.

“Selepas mereka naik, jentolak itu tiba-tiba tidak stabil lalu menyebabkan ia terbalik menghempap kedua-duanya manakala seorang lagi terselamat,” kata jurucakap polis itu semalam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya