Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Ahad, 28 Mac 2010

GAMBAR PEMBUANGAN BAYI...


51 ulasan:

  1. sedih nya............

    BalasPadam
    Balasan
    1. sedih sangat apabila kami melihatnya
      .....






      Padam
    2. aq pn sdih jgk

      Padam
  2. ya allah....nape kejam sgt mereka nie....ampunkan dosa mereka nie...azab sungguh...

    BalasPadam
  3. ya allah...knp lah diaorg sanggup buang baby tu kalau tk nk jaga bg lah org lain jaga...ramai yang blh jaga...

    BalasPadam
  4. Bertaubat lah...org2 yg tlh lakukan perkara yg sebegini...ishx3...:(

    BalasPadam
  5. cian btl deh..:(

    BalasPadam
  6. kenapa manusia yg bergelar wanita sekarang makin kejam,tiada nilai menjadi seorang ibu,mereka tak terfikir kah,sakitnya melahirkan seorang anak? laknat lah mereka esok dihari pembalasan nanti.dan mereka tidak layak bergelar wanita dan ibu.walaupun telah insaf,tetapi perkara telah tejadi.

    BalasPadam
  7. nda sggup tngok..... tlalu kjm.. bintg pun x buang ank mcm ni mnsia2 x btggungjwb... pandai buat sj... tp lpstu buang mcm smph. xda pun ka skelumit rs smpti dlm hti 2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mse buat memg mrka rase srnk,ble dah bunting laki x bertangungjawab terus buang beby 2 mcm buang smph tpi jln je...x beperikemanusian,xde perasaan kcian..

      Padam
    2. mase buat tk ingat langsung, dh kena baru sedar.Bayi mane berdosa,cian die

      Padam
    3. ingat sebelum lakukan

      Padam
    4. bayi tak bersalah...kalau tk buang tk boleh ke???

      Padam
  8. Wahai..mereka mereka BERANI BUAT BERANI TANGGU G..terlalu KEJAM kamu..tak terkata kekejaman kamu..pintar tapi bodoh..nampak tak apa terjadi anak yg ko orang campak

    BalasPadam
  9. yaaa ampun kmu ne kjam tul la...huhuhu pndai jak buat tp x pndai brtnggungjawab...manusia kh binatang tu..cuba la kmu yg kna buat oleh mama kmu dulu cm tu....HNTIKAN KRJA KMU NE!!!!!!!

    BalasPadam
  10. sebagai seorang ibu, saya merasa cukup sedih kerana bila tengok gambar2 bayi ini...mereka x merasa seksa bersalin...saya harap koleksi foto ini dapat dikongsi dengan sesiapa di luar sana

    BalasPadam
  11. sesungguhnye...begitula manusia di akhir zaman...lalai dalam melaksanakan tanggungjwb sbg khalifah allah....lupa dan alpa nye manusia sehingga berlaku kejam kepada insan yg benar2 suci dr dosa dan sifat keji mereka yg melahirkan nya dgn rs cinta yg tiada ikatan sah...sungguh hina manusia itu.....

    BalasPadam
  12. salam buat semua
    kita sebagai manusia yang di cipta Allah patut rasa syukur dilahirkan sebagai manusia..Astagfirulallah...hentikan semua kekejaman yang lahir dari diri manusia.....insaf..taubat...muhasabah..mulakan kehidupan baru...jadi manusia yang berguna beriman beramal soleh...ingat mati....suatu hari akan tiba!!!!!pembalasan Akhirat!!!Insaf Taubat Beriman pada Allah SWT!!!!

    BalasPadam
  13. tidak berhati perut la manusia yg buang darah daging sendiri.bayi tu tidak berdosa..pasti ada balasan yg setimpal utk org yg kejam ini bila tiba masanya..menyesal pun tdk guna lagi bila sudah terjadi.sedap saja rasa buat anak tapi tdk brtanggungjawab langsung!!kasihan sgt bayi yg dibuang tu..

    BalasPadam
  14. ne la org zmn skg,tahu buat tapi xnk tanggung....trlampau gatal sngat nk buat mksiat, tak btanggungjwb btl,ank y xberdosa dbuang.....

    BalasPadam
  15. mnsia zmn skg xbhati perut.. tau bt ank tpi da lahir di buang mrata tnpa ada bls kasihan.. bt mksiat tau tpi da ada buah di bnuh.. kejam sungguh.. laki n pempuan sma ja.. opps tlbih sdah.. sapa terasa.. fhm2 saja lah...

    BalasPadam
  16. semoga ALLAH s.w.t akan membalas segala apa yang di lakukan oleh ibu yang tidak bertanggungjawab terhadap anaknya ini.Dan mereka akan menyesal hingga ke hari akhirat....

    BalasPadam
  17. ya Allah. ape nak jadi lahh manusia zaman sekarang. anak itu rezeki Allah. kenape lahh buang macam sampah sarap jea kann. kalu taknak, bagi lahh dekat orang lain jage. mak bapak bayi bayi ni bodoh. dah pandai buat tak pandai nak tanggung.

    BalasPadam
  18. ya allah,sgup dowg buang ank mcm 2 sje....sgguh kejam,x bati perut lgsung....org yg ska buang bayi2 nie xkan HIDUP SENANG slamanye.....dan terimalah hukuman dri ALLAH S.W.T.

    BalasPadam
  19. Subhanallah...nape lah manusia membuang anugerah Allah nie..kasihani lah anak yang x b,dosa 2..bg lah bayi tu peluang untuk melihat dunia dan menikmati hdup di dunia..sape2 yang buang bayi tu x terlnts ke dlm pkran apa hukuman nya nnti...ada ank nie sronok taw..mintak sngat pd Allah supaya hukum org yang dh mensia sia kan anugerahMU YA ALLAH.....

    BalasPadam
  20. sye sunggh sdih mliat bayi2 yg dbuang oleh owg yg tak btnggngjwb tu.

    BalasPadam
  21. sail o orang tua yg sangup buang bayi ni...bayi yg x tau apa2

    BalasPadam
  22. 2 sad 2 c lke tiz pic ol.........womans lk tiz hve 2 kill...

    BalasPadam
  23. bodoh sape yang buang baby ni,
    eloknye, masa dia kecik dulu buang macam ni!

    BalasPadam
  24. takpe lah ,mak baby tu buat macam tu kat baby tu ,baby tu tetap masuk syurga. mak baby tu tunggu je lahh balasan ALLAH S.W.T

    BalasPadam
  25. kenapa mesti salahkan sebelah pihak ?? if xde angin pokok xkn bergoyang.. betul tak ??

    BalasPadam
  26. kejam betulibu bayi-bayitu.apasalah bayi itu sedangkan ibunya yang melahirkan.astakfirullah halazim.insaflah dan taubat lah atas perbuatan yang kejam itu.

    BalasPadam
  27. nape semua ni terjadi....aku yg 6thn menanti kehadirannya bsusah payah untuk mdapatnya....tp nape mereka yg mudah tidak mghargai semua tu buang sesuka hati....

    BalasPadam
  28. sedihnya ya ALLAH

    BalasPadam
  29. ajmal fathonah bin kamarulsaman22 Julai 2012 11:38 PG

    kesian nya

    BalasPadam
  30. ajmal fathonah bin kamarulsaman22 Julai 2012 11:44 PG

    i am so pity to those babys that was thrown away by their own parents especially thrown the womens that have a pain to give birth the babys and they throw it away... how can it be Allah does'nt like people that throws baby away like what i saw in the photo above. I felt very pity to those baby were died because of the parebts does not like them....

    BalasPadam
  31. lebih teruk dari binatang buas

    BalasPadam
  32. jahatnya............

    BalasPadam
  33. Dah buat dosa sekali, kenapa nak tambah lagi dgn membunuh bayi tak berdosa ini? Tak faham macam mana wanita yg dah mengandung 9 bulan, carry baby ni dalam badan selama itu, takkan tak ada sekelumit pun rasa sayang pada anak sendiri? Kejam, kejam...

    BalasPadam
  34. Johnson Victor21 Ogos 2012 1:45 PG

    Ahli sosiologi berkata, kita semua bertanggung jawab terhadap gejala sosial seumpama ini. Saya selaku guru dah gagal mendidik anak murid saya; Semua parents gagal memantau pergaulan anak-anak masing-masing; Institusi keagamaan gagal mendidik umatnya nilai-nilai rohani; Parlimen gagal mengubal dasar-dasar untum membendung gejala sosial dan bla, bla,,,,.....

    BalasPadam
  35. ya btl.ksihan gk bayi 2.




    BalasPadam
  36. bodo..bodo...bodo.....begong,nape nk buang bayi tu??xde akal da ke???cian lha kat bayi tu,kalu da benci sgt kat laki yang buat ZINA tu jgn lha buang bayi tu,,hntr je lha kt umah ank yatim ke...hei!!!sengal ko pompuan yg kejm sgt tu,ko xlyak hidup lg...

    BalasPadam
  37. Jangan bwt seks sebelum kahwin!!!!!!!!

    BalasPadam
  38. Jangan bwt seks sebelum kahwin!!!!!!!!

    BalasPadam
  39. Sial,PUKIMAk,butumak,Jahanam..pempuan n lelaki perangai mcm anjing..tahu membuka puki n mskkn butu jak,pastu sial anak zina korang d buang BODOH ??korang ingat bdk tu nak ada dlm perut pempuan Sundal,jahanam,sial,anjing...anak yg x bardosa pun x ingin bah bodoh ..tapi Allah swt yg beri supaya korang Insaf n x mengamput lagi n bertaubat ...bodoh korang yg sedap2 merasa butu n puki bdk tu pula jd mangsa. Bikin pns btl manusia yg bertopengkan IBLIS!SAITAN NI

    BalasPadam
  40. Aku minta pd allah swt moga KEMALUAN mrk menjadi BURUK n HANCUR

    BalasPadam
  41. ya ALLAH..lindungilah kmi drpda melakukan perkara terkutuk itu ya ALLAH..AMIN..ish itu sja yg di pikir- buang!!

    BalasPadam
  42. Aq doakan supaya mak bpak ank2 ni mati lagi dasyat dr ni,hrap mreka d siksa skit Dmi sdikit dn xakan pnah ok smpi akhirat..ya Allah..kabulkanlah pmintaan aq sb aq seorg ibu n xsgup mlihat pkre2 kejam ni

    BalasPadam
  43. Astaghfirullah
    Tega ƁĀʼnƓƎƬ y orangtua Ÿª♌g buah bayi lucu n tak brdosa ini

    BalasPadam
  44. YA ALLAH AMPUNKNLAH DOSA2 MEREKA...AMIN

    BalasPadam

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya