Cari Blog Ini

Selasa, 17 November 2009

Majikan bela Brooke Magnanti




ONDON: Majikan saintis berusia 34 tahun yang menulis buku mengisahkan kehidupan seorang pelacur semalam membelanya selepas saintis itu menngaku dia sebenarnya pelacur itu, ‘Belle de Jour.’

Doktor Brooke Magnanti yang bekerja di Institut Kajian Kesihatan Kanak-Kanak mendedahkan bahawa dia sebenarnya orang di sebalik nama pena itu, judul filem Perancis terkenal pada 1960-an yang dibintangi Catherine Deneuve.

Brooke menetap di Bristol, barat daya England mendedahkan identiti sebenarnya kepada akhbar The Sunday Times kelmarin kerana bimbang bekas teman lelakinya membocorkan rahsia itu dan untuk meringankan bebannya yang menjalani dua kehidupan serentak.

Brooke menulis pengalamannya sepanjang 2003 hingga 2004 yang kemudian menjadi buku paling laris, “The Intimate Adventures of a London Call Girl”.

ia kemudian dijadikan siri televisyen berjudul ‘Diari Rahsia Seorang Pelacur’ dan ditayangkan di seluruh dunia.

Brooke menganggotai pasukan penyelidik yang terbabit mengkaji ancaman kemungkinan terhadap bayi akibat ibu mereka yang terdedah kepada racun kimia.

Jurucakap majikannya, Universiti Bristol memberitahu AFP: “Brooke adalah kakitangan unversiti tetapi kami tidak mempunyai sebarang kenyataan untuk menambah mengenai perkara itu.

“Dia adalah penyelidik. Dia hanya sebahagian daripada kakitangan di sini dan apa yang berlaku pada masa lalu tidak ada kena mengena dengan apa yang dilakukannya sekarang.”

Brooke berada di London untuk mencari pekerjaan ketika berusaha menyiapkan tesis untuk ijazah kedoktorannya tetapi berdepan dengan masalah kewangan.

Dia menyertai sebuah agensi pelacuran dan mula menawarkan seks dengan mengenakan caj 300 paun (RM1,700) untuk satu sesi.

Doktor itu yang mengekalkan diari Internet yang disimpannya ketika itu menulis: “”Untuk meneruskan dua kehidupan serentak adalah terlalu sukar untuk jangka masa panjang.

“”Saya selalu menyangka sebahagian daripada kehidupan saya yang saya tulis akan hilang begitu sahaja dan membolehkan saya meneruskan kehidupan, memisahkannya daripada kehidupan saya sebenar.”

Penerbitnya, Orion Books berkata: “Belle de Jour bertindak berani untuk mendedahkan identiti sebenarnya dan kami menyokong tindakannya untuk berbuat demikian.” - Agensi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya