Cari Blog Ini

Rabu, 11 November 2009

Muka koyak




AMPANG: Ngeri apabila seorang lelaki warga Indonesia ditemui dalam keadaan mukanya berlumuran darah selepas dipercayai diserang sebelum kepalanya ditetak dengan parang oleh penjenayah yang memasuki rumahnya di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 11 pagi semalam, mangsa yang cedera parah di muka ditemui terbaring di rumahnya, berhampiran pasar Bandar Baru Ampang.

Difahamkan, mangsa hanya mampu meraung menahan kesakitan sebelum jeritannya didengari orang ramai yang kemudian membantunya.

Sumber berkata, sebaik mendengar jeritan mangsa, orang ramai pergi ke rumahnya dan terkejut apabila mendapati mangsa yang memakai kemeja-T terbaring dalam keadaan separuh sedar.

Menurutnya, susulan itu, orang ramai mendapatkan bantuan anggota polis trafik Ampang berikutan kedudukan lokasi kejadian berhampiran dengan Ibu Pejabat Polis Trafik Ampang, di sini.

“Seorang anggota polis trafik yang segera ke lokasi kejadian mulanya menyangka ia kejadian kemalangan, namun terkejut apabila mendapati mangsa dalam rumah dan ia mempunyai unsur jenayah.

“Ketika ditemui, mangsa didapati cedera pada mulut dan hidung selain lebam mata kiri dipercayai dipukul dengan objek keras,” katanya.

Malah, kejadian serangan itu menyebabkan muka mangsa mempunyai kesan koyak hampir 10 sentimeter dipercayai akibat kesan tetakan parang di mukanya.

“Menyedari mangsa dalam keadaan kritikal akibat kehilangan darah, anggota polis trafik terbabit segera menghubungi Persatuan Bulan Sabit Merah (PBSM) untuk membantu menyelamatkan mangsa.

“Beberapa petugas PBSM segera membawa mangsa untuk mendapatkan rawatan kecemasan di Hospital Ampang dengan menaiki ambulans,” katanya.

Menurutnya, siasatan awal mendapati mangsa lelaki warga Indonesia yang mempunyai status taraf penduduk tetap (PR).

“Motif kejadian berkenaan dan individu yang menyerang mangsa menjadi tanya tanda dan orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat diminta menghubungi Balai Polis Ampang untuk membantu siasatan,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya