Cari Blog Ini

Selasa, 3 November 2009

Padah liat bayar hutang



menyaksikan pasukan kesayangan mereka beraksi musim depan. JIKA muncul juara Piala Malaysia musim ini, itu mungkin gelaran terakhir buat Kelantan apabila skuad Wira Merah itu tersenarai sebagai salah satu daripada enam pasukan yang tidak akan dibenarkan beraksi pada saingan Liga M musim depan.

Kelantan, Perak dan Pulau Pinang adalah tiga pasukan daripada Liga Super yang dilarang beraksi pada musim 2010 oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) manakala tiga lagi pasukan ialah Pahang, Shahzan Muda dan Melaka dari Liga Perdana.

Dua lagi pasukan bertaraf kelab yang sebelum ini dikatakan bakal mengundur diri, UPB/MyTeam dari Liga Super dan Proton FC dari Liga perdana kini sudah sah tidak akan menyertai saingan Liga-M musim depan.

Perkara itu didedahkan Naib Presiden FAM, Datuk Che Mat Jusoh ketika dihubungi petang semalam dan beliau berkata larangan terhadap enam pasukan itu dibuat selepas semua mereka gagal menyelesaikan hutang tertunggak.

Khabar terbaru itu pastinya mengejutkan ramai kerana umum tahu bahawa Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) adalah antara badan induk yang paling mewah musim ini kerana mampu mengutip jualan tiket yang tinggi selain pernah membawa pemain mereka ‘makan angin’ di luar negara selepas berjaya melangkah ke perlawanan akhir Piala FA.

Che Mat bagaimanapun menjelaskan bahawa sebarang keputusan muktamad akan ditentukan pada mesyuarat majlis FAM yang bakal berlangsung tidak lama lagi.

“Sehingga tamat tarikh akhir iaitu 31 Oktober, semua enam pasukan terbabit masih lagi gagal menjelaskan hal-hal yang tertunggak. Kita sudah mengarahkan semua pasukan yang mahu menyertai Liga M musim depan supaya menjelaskan hutang masing-masing.

“Tarikh asal untuk mereka berbuat demikian ialah pertengahan Oktober tetapi dilanjutkan kepada 31 Oktober bagi memberi peluang kepada semua pasukan untuk menyelesaikan semua masalah yang mereka hadapi.

“Datuk Azzuddin (Setiausaha Agung FAM) sudah mengeluarkan surat peringatan kepada semua persatuan bola sepak negeri atau kelab tetapi hingga hari ini, enam pasukan berkenaan masih lagi gagal jelaskan hutang tertunggak,” kata Che Mat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya