Cari Blog Ini

Jumaat, 18 Disember 2009

Ibu Zizie restu Bung Moktar



KUALA LUMPUR: “Saya akan tetap merestui jika memang sudah ditakdirkan Datuk Bung menjadi pasangan hidupnya,” kata pelakon Khaty Fauziah mengulas desas-desus anaknya, pelakon popular, Zizie Izette Abd Samad sudah dilamar Ahli Parlimen Kinabatangan, Sabah, Datuk Bung Moktar Radin.

“Zizie sudah mula bercinta sejak usia 14 tahun dan dia juga sudah berjumpa dengan ramai lelaki tapi nampaknya dia masih belum bertemu jodoh.

“Justeru, sebagai ibu saya terima jika ditakdirkan tuhan, Zizie berkahwin dengan suami orang atau menjadi isteri kedua kerana siapalah kita untuk menolak ketentuan tuhan,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.

Bagaimanapun, dia menafikan anak gadisnya itu sudah dilamar ahli parlimen berkenaan.

“Sebenarnya tidak ada ura-urapun pihak Datuk Bung ingin melamar Zizie lagi. Saya juga tidak tahu dari mana pihak media mendapat cerita Zizie dilamar. Saya juga malu untuk bertanya kepada Datuk Bung sendiri bagaimana pihak media mendapat cerita berkenaan,” katanya.

Apapun, Khaty mengakui Zizie memang berkawan dengan ahli parlimen berusia 50 tahun itu.

“Saya cuma tahu mereka baru saja berkawan dan Zizie juga belum memberitahu saya jika dia ada perancangan untuk berkahwin dengan Datuk Bung. Sebenarnya bukan Zizie saja yang kenal Datuk Bung, saya juga sudah mengenalinya sejak dulu. Tapi saya tidak tahu pula jika Zizie dan Datuk Bung ada perancangan untuk berkahwin,” katanya.

Kata Khaty, dia juga tidak tahu-menahu bilakah pihak Datuk Bung akan menghantar rombongan meminang Zizie.

“Saya juga tidak boleh menjangka perkara seperti itu kerana ia boleh memalukan saya sekeluarga jika jangkaan saya tidak betul kelak,” katanya.

Sementara itu pembantu peribadi kepada pelakon popular, Zizie Izette Abd Samad, dikenali sebagai Erin ketika dihubungi berkata: “Memang benar Zizie sudah dilamar Datuk Bung (Moktar Radin) baru-baru ini, tapi dia masih belum memberi kata putus berhubung lamaran itu. Buat masa ini maaflah, dia tidak boleh komen lanjut mengenai perkara ini.

“Maklumlah banyak perkara perlu diambil kira sebelum Zizie membuat keputusan untuk menerima lamarannya itu kerana seperti yang kita sedia maklum, status beliau (Bung Moktar) yang sudah berkeluarga,” katanya.

Bagaimanapun, ketika diminta mengesahkan gosip berhubung rancangan Zizie untuk mengadakan majlis resepsi perkahwinannya dengan Datuk Bung di sebuah hotel di Kuala Lumpur, malam tadi, Erin mendakwa tiada sebarang perancangan ke arah itu.

“Zizie memang mengambil cuti selama dua hari daripada penggambaran drama bersiri Suraya iaitu pada 16 dan 17 Disember (semalam dan hari ini) atas urusan peribadi semata-mata dan bukan untuk persiapan majlis resepsi berkenaan. Saya juga baru pulang dari Genting Highland, hari ini (semalam) bersamanya dan Zizie terus pulang ke rumahnya selepas itu,” katanya.

Sementara itu, usaha Harian Metro menghubungi Zizie gagal apabila panggilan kepadanya tidak dijawab manakala SMS yang dihantar berulang kali tidak dibalas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya