Cari Blog Ini

Khamis, 10 September 2009

Volkswagen perkukuh jenama dalam sukan




JENAMA kenderaan terkemuka di dunia, Volkswagen yang menampilkan model terkini selepas era kereta ‘Beatles’,semakin digemari di negara ini.

Sejak VW dibawa masuk secara rasmi ke negara ini oleh Cartrade Group (CTG) Sdn. Bhd pada 2006, jenama itu semakin dekat di hati peminat kereta mewah.

Peminat jatuh cinta dengan VW selepas melihat kelibat model-model VW yang menjadi kereta rasmi di dalam beberapa acara sukan bertaraf antarabangsa di negara ini.

Setakat ini, CTG menaja VW sebagai kereta rasmi dalam perlumbaan Formula Satu (F1), perlumbaan basikal Le Tour de Langkawi (LTdL), kejohanan perahu layar Piala Monsoon dan perlumbaan MotoGP dunia.

VM juga mengaum sebagai kenderaan rasmi dalam acara sukan lain seperti perlumbaan lasak Malaysia Merdeka Millennium Endurance (MME), Super GT dan A1 GP.

Sepanjang tiga tahun aktif menjadi penaja kenderaan, jenama VW kini semakin sinonim dalam arena sukan tempatan.

Tidak keterlaluan jika dikatakan VW merupakan antara rakan sukan terkemuka ketika ini.
Pengarah Jualan CTG, Helmi Ilyas berkata, penglibatan CTG menjadikan VW sebagai kenderaan rasmi dalam sesuatu acara sukan bukan sahaja bertujuan untuk mempromosikan jenama VW.

Katanya, CTG mahu membantu kelancaran sesuatu acara sukan bertaraf antarabangsa dengan menyediakan kenderaan yang sesuai.

Apa yang jelas, impak daripada penglibatan VW dalam sukan sudah mula dirasai.
Menurut Helmi, menerusi penajaan kereta VW ketika berlangsungnya kejohanan sukan berprestij, para peminat kenderaan tersebut berpeluang melihat secara dekat model terbaru VW.

‘‘Volkswagen menguasai jalan raya ketika berlangsungnya LTdL tahun ini apabila kami menyediakan 120 kereta termasuk untuk kegunaan media.

‘‘Ketika perlumbaan F1 tahun ini, kami menyediakan 42 kereta Volkswagen, kejohanan perahu layar Piala Monsoon tahun lalu 35 kereta disediakan.

‘‘Bagi perlumbaan tahun ini (Piala Monsoon), kami akan menyediakan 60 kereta rasmi.

‘‘Kami bangga kerana penglibatan kami dapat menjadikan perjalanan sesuatu acara sukan bertaraf antarabangsa begitu lancar sempurna dengan adanya kenderaan yang sesuai seperti Volkswagen.

‘‘Penggemar kenderaan ini yang amat popular dengan model ‘Beatles’ sebelum ini secara tidak langsung boleh menatap sendiri model terbaru Volkswagen yang kami sediakan ketika berlangsungnya sukan terkemuka di negara ini,’’ katanya. Strategi pemasaran CTG berkesan.

Dalam tempoh yang singkat model-model terkini VW menjadi antara kereta import bertaraf mewah terbaik di negara ini.Malahan Volkswagen menduduki tempat ketiga dalam senarai produk mewah import di negara ini.

Model paling laris dan digemari pastinya Golf GTI. Reka bentuknya memikat, manakala kuasa pecutannya mengkagumkan menjadikan ia pilihan penggemar selepas populariti ‘Beattles’

Tambah Helmi, selain terlibat sebagai penaja kenderaan rasmi dalam sukan bertaraf antarabangsa, CTG juga mengambil bahagian dari perlumbaan kereta seperti MME.

‘‘Kami menubuhkan pasukan sendiri di bawah nama CTG, namun kami menggunakan kereta lain dan bukannya Volkswagen,’’ katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya