Cari Blog Ini

Khamis, 1 Oktober 2009

Isu pekida di rancangan 360 tv3

Mazidul Akmal Sidek pengacara 360 tv3 merungkai mengenai PEKIDA...apakah slot rancangan yang di beri nama 360 oleh tv3 ada kaitan dengan 360 atau 36 geng merah 3 line ni?untuk pengetahuan umum 360 ni merupakan kumpulan yang mengikut rentak pekida mereka mereka ini lah yang membusukan nama2 pekida kerana cara mereka sama dengan pekida cuma buah mereka sikit yang banyak di gabungkan dengan buah komunis.mereka 360ini adalah gabungan melayu dengan komunis buktinya buah yang di main adalah buah komunis.Bai ah mereka sama seperti bai ah 30 junjung al quran cuma mereka banga dengan NAGA banga dengan Buah komunis Banga segalanya...untuk pengetahuan umum mereka ni lah 3 line, kumpulan mereka tidak berdaftar dengan pendaftaran pertubuhan yang sah...

apakah PEKIDA apakah 30???

Sebelum Pekida di tubuhakan pada 10 May 1983 pegerakan ini di kenali sebagai 30 kenapa 30? kerana Al Quran 30 juzuk.Disebabkan Negara Malaysia ada Undang undang maka 30 ini telah menubuhkan pertubuhan kebajikan dakwah dan islamiah Malaysia.

maka setiap ahli yang di bai ah dengan menjunjung Al Quran 30 juzuk maka mereka di gelar orang 30..dan mereka boleh pilih adakah ingin mendaftar ahli pekida atau tidak. tak semua orang 30 mendaftar sebagai ahli pekida.ada juga yang mendaftar ahli pekida tapi tak bayar yuran ahli, automatik ahli terbatal.

Jadi nak sah kan mereka ahli pekida mesti tunjuk KAD AHLI serta Resit bayaran Yuran tahunan.

orang 30 dan Ahli Pekida jarang terlibat dalam kes jenayah yang banyak terlibat ni macam orang 360, 36 ,77, 09 ,08. geng2 ni lah yang di gelar 3 line bukan 30 bukan pekida.

sumber : http://matmin30.blogspot.com

10 ulasan:

  1. Saya berpendapat,mereka kurang faham dengan merah 360.Mereka tidak boleh mengeluarkan fakta seperti itu,kalau betul mereka 'PEKIDA' ingin menegakkan ISLAM bukan dengan cara sebegini.Kenapa perlu menuding jari kepada orang lain,sebaiknya mereka perlu melihat kepada diri sendiri dan balik semula kepada ALLAH.Saya lihat sekarang Pekida lebih memperjuangkan BANGSA dan bukannya AGAMA.Ini sudah tergolong dalam golongan ASOBIAH.Sedangkan Islam tidak mengira bangsa,yang penting agama yang dijunjung adalah ISLAM.Mereka selalu melaungkan AMAR MAKRUH NAHI MUNGKAR,tetapi kenapa terdapat di kelab-kelab malam orang-orang mereka,belasah orang sana-sini,selalu mempertahankan adik-adik BAI'AH mereka jika berlaku kesalahan,adakah ini yang di ajar oleh ISLAM.Saya berharap sesiapa yang mengeluarkan kenyataan yang berbau fitnah agar dapat memulihkan balik keadaan dan balik kepada perjuangan asal.

    BalasPadam
  2. Fuck ar pekida...
    srupe pekidog jer...
    bhahahaha

    BalasPadam
  3. fuck 36 merah sial..
    puak murtad yg komunis!

    BalasPadam
  4. isu ayahanda kat filem smua geng2 pekida nk bising. cari publisiti kot...
    tp isu agama dalam cite hantu bonceng??
    diam la pulak~~
    kata perjuang agama..
    kalo ramai2 leh r sembang berapi
    tp kalo sorg2...???
    pijak semut pun xmati.

    BalasPadam
  5. Asalam/// sy sbg ahli pekida kulim,kedah brsetuju dgn pndapat saudara blogger. Pekida byk mmbntu kearah memartabatkn islam dgn program2 dn aktiviti2 kmasyarakatannya.. 'Jalan dlm terang nmpk musuh,jalan dlm gelap tkut tepijak paku'. Slm ukhwah slm prjuangan.Assalamualaikum///

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum..kenapa mesti wujudnya semua nombor2 tu?

    BalasPadam
  7. semua sama je..30,360,77,08..ke arah kongsi je..kongsi melayu,kongsi cina,kongsi india..negara ada peraturan..kenapa perlu ada kongsi?dengan wujud2nya benda ni..boleh melahirkan sikap berpuak2..tak guna..buang masa je

    BalasPadam
  8. salam///saya bersetujuh dengan apa yang saudara katakan...

    BalasPadam
  9. hmmmmmmmmm

    BalasPadam
  10. takde ape² yang lebih berkuasa daripada Allah s.w.t

    BalasPadam

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya