Cari Blog Ini

Rabu, 28 Oktober 2009

Jenazah dikebumi satu liang lahad



PUTRAJAYA: Suasana suram dan sepi menyelubungi pekarangan kediaman keluarga Mohd Zawawi Ablah, semalam, yang kematian isteri, dua anak serta cucunya yang terbabit dalam kemalangan ngeri di sini, semalam.

Zawawi, 56, pegawai kanan di Kementerian Kewangan di sini, berkata tiada lagi gurauan dan tawa kedengaran dengan selepas pemergian empat orang ahli keluarganya.

Isterinya Wan Hamisah Wan Ibrahim, 53, dua anak perempuannya, Nor Lenny Marlina, 28, dan Nor Adila, 26, serta cucunya, seorang bayi berumur tiga bulan, Siti Nur Balqis Muhammad Ariffadilah, terkorban apabila kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah lagi kereta di kilometer 1.5 Jalan Pinggiran Selatan Kajang-Dengkil jam 1 tengah hari, semalam.

Sebuah lagi kereta yang terbabit dalam kemalangan itu dipandu seorang wanita yang patah kaki dan masih tidak sedarkan diri di hospital.

Keempat-empat jenazah itu selamat disemadikan dalam satu liang lahad di Tanah Perkuburan Islam Desa Pinggiran Putra, Kampung Limau Manis, dekat sini, malam semalam.

“Dulu kalau waktu lapang atau bercuti, saya akan bersama-sama mereka, bermain dengan cucu pertama saya itu yang jarang dapat luangkan masa bersama kerana tinggal di Kelantan.

“Namun, inilah dugaan paling besar dalam keluarga saya dan perkara ini perlu dilalui dan dihadapi dengan reda,” katanya dengan nada sebak ketika ditemui di kediamannya di Desa Pinggiran Putra di sini, semalam.

Zawawi berkata, Nor Lenny Marlina dan anaknya Siti Nur Balqis yang tinggal di Kelantan tiba di sini Ahad lalu untuk bercuti.

Menurutnya jodoh dan pertemuan mereka sekeluarga singkat dan beliau serta ahli keluarga yang lain perlu tabah untuk meneruskan kehidupan selepas kehilangan isteri yang menemaninya sejak 32 tahun lalu, dan dua daripada sembilan anak serta cucu pertamanya.

“Nasihat saya memandulah berhati-hati... setiap manusia akan pergi cuma bagaimana dan bila saja kita tidak tahu...kita kena sentiasa beringat kepada Tuhan,” katanya.

Polis turut meminta saksi kejadian kemalangan itu menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Inspektor Zaidi Hashim di talian 013-3230811 untuk membantu siasatan. - Bernama

1 ulasan:

  1. Al-fatihah buatnya semoga roh nya di tempat di kalagan orang beriman.

    BalasPadam

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya