Cari Blog Ini

Sabtu, 17 Oktober 2009

Suami tong sampah



SEPANG: Perbuatan pelik seorang lelaki warga emas berusia 64 tahun yang sanggup menghabiskan masa berjam-jam selepas tengah malam dalam timbunan sampah yang busuk dan berulat di belakang rumah dipercayai bagi menguatkan ‘ilmu hitam’ dituntutnya menyebabkan isteri yang baru dinikahi 40 hari lalu, melarikan diri.

Bukan itu saja, perangai aneh lelaki yang bergelar ‘haji’ itu makin menjadi-jadi apabila dia didakwa ‘berselera’ menghidu bau bangkai itik peliharaannya, selain mencampak beberapa bangkai haiwan itu ke dalam kolam ikan untuk dijadikan makanan harian ikan ternakannya sebelum dia memakan ikan berkenaan.

Lebih menjijikkan, lelaki terbabit tidak membersihkan tandas rumahnya sejak berbulan lalu, selain selesa duduk dalam tandas busuk itu berjam-jam sebelum keluar dan tidur tanpa membersihkan dirinya yang kotor.

Sikap suami yang pelik itu menimbul rasa curiga isterinya, hanya mahu dikenali sebagai Nadia, 50-an, yang mendakwa tidak menyangka lelaki yang sudah menunaikan ibadah haji memiliki kegemaran pelik termasuk gemar bergelumang timbunan sampah di belakang rumah selepas jam 12 tengah malam.

SEPANG: Perbuatan pelik seorang lelaki warga emas berusia 64 tahun yang sanggup menghabiskan masa berjam-jam selepas tengah malam dalam timbunan sampah yang busuk dan berulat di belakang rumah dipercayai bagi menguatkan ‘ilmu hitam’ dituntutnya menyebabkan isteri yang baru dinikahi 40 hari lalu, melarikan diri.

Bukan itu saja, perangai aneh lelaki yang bergelar ‘haji’ itu makin menjadi-jadi apabila dia didakwa ‘berselera’ menghidu bau bangkai itik peliharaannya, selain mencampak beberapa bangkai haiwan itu ke dalam kolam ikan untuk dijadikan makanan harian ikan ternakannya sebelum dia memakan ikan berkenaan.

Lebih menjijikkan, lelaki terbabit tidak membersihkan tandas rumahnya sejak berbulan lalu, selain selesa duduk dalam tandas busuk itu berjam-jam sebelum keluar dan tidur tanpa membersihkan dirinya yang kotor.

Sikap suami yang pelik itu menimbul rasa curiga isterinya, hanya mahu dikenali sebagai Nadia, 50-an, yang mendakwa tidak menyangka lelaki yang sudah menunaikan ibadah haji memiliki kegemaran pelik termasuk gemar bergelumang timbunan sampah di belakang rumah selepas jam 12 tengah malam.

“Saya pernah terserempak ‘suami’ yang merenung ke arah saya di ruang tamu walaupun ketika itu suami saya tidur dalam bilik,” katanya yang ditemui di sini, semalam.

Nadia berkata, suaminya juga sering duduk bersendirian dalam gelap dengan menutup semua lampu rumah pada waktu malam, selain mampu menghabiskan enam pinggan nasi, lapan jag air dan lapan telur masin serentak.

Tanpa berselindung, Nadia berkata, suaminya juga memiliki tenaga batin luar biasa sehingga menimbulkan curiga yang semakin mendalam.

“Apabila malam, suami jadi gagah dan berkelakuan seperti remaja sehingga melakukan aksi aneh yang mustahil mampu dilakukan lelaki seusianya.

“Suami boleh melakukan hubungan seperti orang muda walaupun berusia lebih 60 tahun sedangkan dia tidak pernah mengambil sebarang ubat kuat,” katanya yang menjanda 10 tahun sebelum berkahwin dengan lelaki terbabit.

Mengimbau kembali detik perkenalan dengan suaminya, Nadia berkata, pertemuan pertama di sebuah kedai makan, dia tiba-tiba simpati apabila melihat wajah lelaki terbabit sebelum bersetuju menerimanya sebagai pasangan hidup.

“Saya seolah-olah dipukau dan menjadi bodoh dengan mengikut perancangan suami tanpa membantah.

“Ahli keluarga juga keliru dan terkejut tindakan saya tetapi menerima dengan hati terbuka berikutan suami berstatus haji yang diharap mampu membimbing saya,” katanya.

Nadia berkata, dua hari selepas bertemu, mereka bertunang sebelum bernikah dua hari selepas itu dan perkahwinan berlaku begitu pantas sebelum semuanya terbongkar apabila berpindah ke rumah lelaki terbabit.

Dia mula tidur berasingan dengan suami apabila tidak tahan diganggu lembaga jelmaan suami yang mengaku memelihara hantu raya bagi menjaga keselamatan rumahnya.

“Saya sentiasa hidup ketakutan. Hidup saya seperti dalam neraka. Saya amat kesal dengan perkahwinan ini. Tiada apa yang saya mahukan selain berpisah kerana tidak sanggup lagi menjadi mangsa hantu belaan suami.

“Saya hanya mampu bertahan 40 hari sebelum nekad meninggalkan rumah kerana bimbang diburu suami yang akan menggunakan makhluk belaannya itu,” katanya.

Nadia berkata, dia berusaha memulihkan diri dengan mendapatkan khidmat ahli agama sebelum pulang ke kampung untuk mengemukakan permohonan fasakh di pejabat agama di kampungnya di negeri Pantai Timur.

“Saya bimbang jika tidak mempunyai pendinding diri, saya mungkin dipukau semula serta mengikutnya pulang ke rumah dan episod hitam dalam hidup saya akan berlarutan tanpa ada kesudahan,” katanya.

1 ulasan:

  1. itu dia lari si bini nya yang xtahan dengan peragai si lakinya yang juga membela hantu raya...

    BalasPadam

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya