Cari Blog Ini

Jumaat, 30 Oktober 2009

Warga pakistan edar dadah




NILAI: Kastam Diraja Malaysia (KDRM) menahan sepasang suami isteri warga Pakistan dan menemui dadah jenis ketamin seberat kira-kira 1.7 kilogram disembunyikan dalam kotak pameran barang kemas ketika serbuan dilakukan di rumah mereka di Taman Sri Gombak, Batu Caves, Selangor, kelmarin.

Penolong Ketua Pengarah Kastam (Penguatkuasaan), Datuk Md Hassim Pardi, berkata serbuan berkenaan dilakukan anggota Bahagian Pencegahan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) bersama Cawangan Narkotik dari Ibu Pejabat KDRM.

Beliau berkata, dalam serbuan jam 12.15 tengah hari itu, pasangan suami isteri berusia 30-an itu ditahan selepas menerima bungkusan dikirim dari Mumbai, India melalui perkhidmatan kurier.

“Bungkusan itu mengandungi lima kotak pameran barang kemas dan hasil pemeriksaan, kami menemui serbuk putih disyaki ketamin disembunyikan dalam bingkai kotak itu untuk mengelirukan pihak berkuasa.

“Berat kasar ketamin berkenaan dianggarkan 1.7 kilogram dengan nilai pasaran RM35,320 dan pasangan suami isteri itu ditahan reman enam hari untuk siasatan,” katanya pada sidang media di Pejabat Kastam Cawangan Narkotik Ibu Pejabat, Kampung Jijan, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian berasingan, Md Hassim berkata, pihaknya menemui 15 kilogram serbuk yang disyaki dadah jenis syabu dianggarkan bernilai RM3.75 juta di bahagian bagasi yang tidak dituntut di KLIA, pada 3 September lalu.

Katanya, ketika imbasan dilakukan pegawai pemeriksaan penumpang, mereka mensyaki imej yang meragukan ke atas satu bagasi yang tidak dituntut itu.

“Hasil pemeriksaan itu, mereka menemui serbuk disyaki dadah jenis syabu seberat 15 kilogram dianggarkan bernilai RM3.75 juta dan siasatan sedang dijalankan mengesan pemilik bagasi sebelum tindakan selanjutnya diambil,” katanya.

1 ulasan:

  1. itu dia edar dadah warga asing.....
    agar hukuman akan di terima oleh pengedar warga asing tersebut......
    dantag ke negara kita banyak membawa kepada jenayah...

    BalasPadam

FOLLOW ME

CHATROOM

http://www.meebo.com/rooms

BUAT DUIT SAMBIL ONLINE

LINK Blog Saya